dijous, 3 de novembre del 2011

Quedem?

 


 

 Quedem per seure una estona a Santa Maria del mar?

Ella arribarà tard, com sempre, però no importa ja que som en un espai fora del temps.
Ens agrada Santa Maria del mar perquè és un recinte senzill auster però acollidor, fa olor de incens...Potser posarem una espelma simbòlica a algun sant, no és que siguem gaire catòliques, però suposo que creiem,... en un déu sense etiquetes, gran, que pot incloure a qualsevol ser viu, sigui de la religió que sigui, sigui vegetal, animal, mineral...

Últimament he posat alguna espelma per tu al crist. Però no al crist crucificat que està patint, sinó al crist jove envoltat de nens i gent que escolten les paraules, sento que fa més per tu, xerraire de mena, sociable, profunda però humil i senzilla.

Recordo haver vingut a aquesta catedral del poble, a escoltar un parell de concerts. Va ser preciós els dos cops. Un concert ve ser el de Allan Stivell de música bretona,
http://www.youtube.com/watch?v=ZpRE3NvBH4g


L'altre del Lama Gyurme & Jean Philippe Rykiel
http://www.youtube.com/watch?v=P6h_1rhkNyg&feature=related

Un temple que incou la música com a llenguatge de l'ànima.... magnífic oi?

Desprès anem a dinar a "el salero"
http://www.restaurantesalero.com/   (això sembla propaganda però no ho és)
Un restaurant no gaire car però encantador on fan menjar sa i molt bo...
Recordo que ens va agradar molt el lloc. Tenen mobles recollits del carrer de totes les formes i estils, però tots pintats de blanc

5 comentaris:

el paseante ha dit...

Conec aquesta esglèsia. Tens raó que és senzilleta. De fora estant sembla més carregada, més barroca. Però dóna pau. M'agrada entrar en centres de culte, tot i que tampoc sóc massa religiós. M'hi sento bé, no sé com explicar-ho. I crec que vas fer una bona tria amb les espelmes. Li hauria agradat aquella flameta.

PD: He escoltat la música i és xula.
PD2: Escriu aviat, eh?

Mortadel·la ha dit...

Santa Maria del Mar també és un dels llocs que em dóna pau, igual que l'esglèsia de Santa Anna, sempre li dic, la meva esglèsia, quan hi vaig sola. Fa uns mesos m'hi va acompanyar un bon amic; la floristeria de mà esquerra, just al portal...
El restaurant no el conec. Un dia hi aniré...
Gràcies Paseante per mostrar-me aquest bloc. Un més.

parèntesi ha dit...

Mortadel.la, gràcies per llegir-me ...soc molt novata, ara vaig a veure el teu!

potterybird ha dit...

Ja sé on anirem a fer el sopar que et vaig proposar ahir... Quin lloc més maco!

parèntesi ha dit...

Allà anirem Pottertbird!
I tant!